Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ježíš Kristus se narodil r. 1 př. n. l.

Z dat uvedených Josefem Flaviem a z kumránských svitků lze vypočítat, že Herodes Veliký zemřel před Velikonocemu r. 1 n. l. a Ježíš Kristus se narodil 25. 12. r. 1 př. n. l.

V 19. století, vlivem modernismu, liberální teologové z ideologických důvodů zpochybnili všechny základní pravdy víry i autenticitu a hodnověrnost Bible včetně data narození Pána Ježíše Krista. Skrytě šlo o zpochybnění podstaty křesťanství vůbec. Jejich metoda byla jednoduchá, narušit všeobecně známá historická fakta s cílem zpochybnění historické existence Ježíše Krista. Aby mohli liberální teologové a odpůrci křesťanství realizovat svou ideu, vymysleli si, že konjunkce Jupitera se Saturnem v roce 7 před n. l. byla onou Betlémskou hvězdou. Podle toho pak datovali smrt krále Heroda na 4. rok před. n. l. Z toho jim potom vycházelo, že se Ježíš Kristus měl údajně narodit kolem roku 7 př. n. l. Tito pseudovědci dále tvrdili, že přesné datum narození Ježíše Krista se nedá vlastně určit, možná je to 4, možná 6, možná 7 a možná i 9 let před n. l., a de facto tak došli k závěru, že není jisté, zda vůbec Kristus existoval, zda to není jen vymyšlená náboženská postava. Je bolestné, že mnoho známých křesťanských teologů a historiků jako např. Ruffini, Ricciotti, Hejčl, Hudec a jiní pod tlakem pseudovědy a chtějíce být tzv. na „úrovni“ přijalo tyto mylné názory a ve svých dílech tohoto ducha lži a nevěry nevědomě propagovali.

Křesťanská slavnost Narození Páně nemá svůj historický původ v Římě, nýbrž ve Svaté zemi. Modernistické teorie, že 25. prosinec se v Římě formoval v protikladu k mýtu o Mitrovi nebo také jako křesťanská odpověď na kult nepřemožitelného Slunce, který byl ve 3. století podporován římskými císaři jako pokus o vytvoření nového říšského náboženství, jsou již dnes neudržitelné. (srov. J.Ratzinger, Duch liturgie, Brno 2006, str. 95)

V dnešní době máme dostatek objektivních historických faktů potvrzených vědeckými výpočty, že narození Pána Ježíše se stalo 25. prosince roku 1 př. n. l. Snad největší měrou se o ně zasloužil český profesor gymnázia v Kojetíně P. Jan Pouč (1884 – 1962), který byl dobře obeznámen se všemi známými letopočty a chronologiemi. Ve své celoživotní práci se opírá o pevné historické události a časová období známých historických osobností. Neúprosnou řečí čísel pak potvrzuje, že Josephus Flavius zaznamenal dostatek konkrétních událostí a časových spojitostí, z nichž plyne, že Ježíš Kristus se narodil 25. prosince roku 1 před naším letopočtem, přičemž náš letopočet začíná 1. lednem po Ježíšově narození. Na adresu liberálních a protestantských teologů popírajících přesné datum Kristova narození pověděl, že tito nešťastní pánové nic nevědí a jen se domnívají. Kdyby věděli, tak by řekli konkrétní datum a odůvodnili by jej. My však toto datum známe a můžeme ho vědecky dokázat.

Chronologický přehled jednotlivých argumentů:

  • Panna Maria i apoštolé dobře věděli, kdy se Pán Ježíš narodil a podle církevní tradice si Jeho narození každý rok připomínali. Tato praktika byla předána rané církvi. První křesťanské obce slavili Narození Páně 25. prosince, Zvěstování Páně 25. března a Početí sv. Jana Křtitele 24. září. Tato data jsou uchována ve východní křesťanské tradici i liturgii. V byzantské liturgii slavnost Zvěstování liturgicky ruší neděli i Zelený čtvrtek a připadne-li na Vzkříšení, zpívá se v mešním kánonu po Proměnění a epiklézi hymnus Zvěstování. Nepřetržitá paměť je ve východních církvích střežena liturgií. K potvrzení dne Kristova narození zásadně přispělo také Lukášovo evangelium a jeho důraz na místa, data a osoby.

Východní církve v liturgické praxi používají doposud juliánský kalendář, který se za gregoriánským kalendářem zpožďuje o 13 dní. Prakticky: 25. prosinci podle gregoriánského kalendáře odpovídá 7. leden juliánského kalendáře. Proto východní církve slaví „Roždestvo Christovo“ 7. ledna a „Blahoviščenije“ (Zvěstování) 7. dubna.

  • Hipolit Římský v r. 204 svědčí o datu Kristova narození, kterým je 25. prosinec roku 1 př.nl.
  • Jan Zlatoústý v r. 386 z archivů Římské říše zaznamenal, že datum Kristova narození je 25. prosinec roku 1 př. n.l. V těchto archivech se uchovávají data o sčítání lidu provedeném na rozkaz císaře Augusta.
  • Pavel Orosius, galský kněz, píše kolem roku 400, že císař Augustus vydal první nařízení o sčítání lidu 752 let po založení Říma (Urbe condita).
  • Do 6. století bylo mnoho různých letopočtů, všeobecně nejznámější byl letopočet datovaný od založení Říma (a.u.c., ab Urbe condita, tedy od roku 752 př. Kristem). V 6. stol. se opat Dionysius Exiguus, úředník římské kurie, zasloužil o to, aby se do úředních listin připisovalo anni Domini nostri Jesu Christi, tedy léta Páně (A.D.). Tím skončilo paralelní datování od založení Říma a úředně se už používalo jenom datování od Kristova narození (A.D.). Dionysius toto datování lehce převzal, protože datum Kristova narození bylo dobře známo.
  • V r. 1958 prof. Shemarjahu Talmon z Hebrejské university sestavil podle Qumránských svitků rozpis služeb kněží v Jeruzalémském chrámu. Otec Jana Křtitele, Zachariáš, patřil k Abiášově kněžské třídě. Té přišla povinnost sloužit v chrámu dvakrát do roka a svitky uvádějí konkrétní data této služby. Konec jeho služby byl mezi 23. a 25. září, kdy byl počat Jan Křtitel. Od toho dne za šest měsíců počala Panna Maria Ježíše (anděl Panně Marii při Zvěstování řekl, že Alžběta je v šestém měsíci), za devět měsíců poté se narodil Pán Ježíš t.j. 25. prosince roku 1 př.n.l.
  • Nemající na světě obdobu je dílo českého profesora gymnázia v Kojetíně Jana Pouče (1874 – 1962). Jeho celoživotní vědecká práce: „Náš letopočet, Ježíš Kristus a král Herodes, obhajoba našeho letopočtu a životních dat Ježíše Krista“ byla vydána až po jeho smrti v roce 2006. Třetí vydání bylo v roce 2016. P. Jan Pouč byl velký znalec chronologií a letopočtů a výborný počtář. Všechno přepočítal a tím způsobem odhalil velký soubor dat Josepha Flavia o délce vlády židovských vládců od obsazení Jeruzaléma Pompeiem roku 63 př. n. l. do zkázy Jeruzaléma v roce 70 po Kristu, provázených dobře známými daty z historie, se sobotními roky z Bible i s astronomickými úkazy. V souboru je také důkaz o smrti krále Heroda před Velikonocemi roku 1 po Kristu. Je to jeden z jeho přínosů vědě. Takový rozbor Josephových dat nikdo neudělal, ačkoliv by to mělo být samozřejmostí před jejich užíváním. Je tím také potvrzeno, že narození Ježíše Krista 25. prosince roku 1 př. n. l. bylo „za času krále Heroda“, jak napsal evangelista Matouš, a že náš letopočet uvádí Dionysius Exiguus správně od 1. ledna po narození Ježíše, jak začínali roky Římané. Proto nemohla být hvězdou Betlémskou konjunkce planet v roce 7 př. n. l., ani žádný úkaz před datem narození Ježíše Krista 25. prosince roku 1 př. n. l.

Církev ani kulturní svět nikdy o otázce data narození Krista nepochyboval. Cílevědomě začali zpochybňovat historickou realitu a prosazovat pod praporem „vědy“ své pseudovědecké hypotézy – jak jsme se na počátku zmínili – až právě demagogové v 19. století. Proto dnes vznikla potřeba udělat jasný závěr.

Závěr vědeckého bádání je jednoznačný:

Prameny z 1. století n. l. potvrzují, že náš letopočet je zcela správný. Ježíš Kristus se narodil 25. prosince a náš letopočet proto začíná následujícím 1. lednem roku 1 n. l. Král Herodes zemřel před Velikonocemi v březnu roku 1 n. l. Ježíš byl ukřižován 3. dubna 33 n. l.

(převzato z http://vkpatriarhat.org/cz/)

Autor: Stanislav Cigánek | sobota 30.12.2017 7:55 | karma článku: 19,47 | přečteno: 870x
  • Další články autora

Stanislav Cigánek

Veřejný dopis panu premiérovi - "zastavte corona-šikanu"

V ČR, která má 10 mil. obyvatel dlouhodobě umírá cca 300 lidí denně. Těch 400 mrtvých za 8 měsíců s pozitivním testem na covid-19 je naprosto zanedbatelné číslo. Navíc prakticky všichni z nich zemřeli i v důsledku jiných nemocí!

20.8.2020 v 9:21 | Karma: 28,00 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

„Bratři, nechceme vás nechat v nevědomosti o údělu těch, kdo zesnuli.“ (1Sol 4,13)

Nesmrtelnost duše a věčnost pekla – katolická apologie proti adventistům Adventisté učí, že lidská duše není nesmrtelná a umírá spolu s tělem. Kristus sestoupil do pekel a tak i duše každého člověka existuje po smrti.

18.3.2020 v 13:17 | Karma: 9,13 | Přečteno: 622x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

„Třicet let svobody“ nebo skutečnou svobodu

Proč se tedy stále mluví o revoluci, svržení totality a údajném nástupu svobody, když ve skutečnosti šlo pouze o reformu systému, která byla dohodnuta a připravena dopředu, a to na mezinárodní úrovni světových velmocí?

16.11.2019 v 18:23 | Karma: 15,40 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ona

Stanislav Cigánek

Člověkem od početí

Podle učení katolické církve má člověk nesmrtelnou duši od okamžiku svého početí a proto usmrcení dítěte v lůně matky je vraždou. To je všeobecně známo. Málokterý katolík však umí tento postoj obhájit.

18.10.2019 v 20:00 | Karma: 13,06 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

Mariánský sloup na Staroměstské náměstí – ano či ne?

Ať bojovníci za Mariánský sloup spojí svou aktivitu s apelem na své biskupy, aby po vzoru italského politika Salviniho zvedli posvátný růženec Blahoslavené Panny Marie a zahájili růžencové tažení za vystoupení Česka z EU.

20.6.2019 v 21:31 | Karma: 7,54 | Přečteno: 288x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Stanislav Cigánek

Proč nevolit ale teď ano – postoj křesťana k volbám

Pro velkou část občanů není účast ve volbách vůbec samozřejmou. Mnozí jsou snad prostě lhostejnými, ale někteří k takové pasivitě uvádějí i pádné důvody. Pro názornost aspoň čtyři z nich:

23.5.2019 v 13:00 | Karma: 11,37 | Přečteno: 513x | Diskuse| Politika

Stanislav Cigánek

Osvobození ženy - Istanbulská úmluva

„Osvoboďte“ ženu od rodiny a dalších na ni navazujících sociálních vazeb, a učiníte z ní otrokyni...

7.12.2018 v 15:00 | Karma: 31,59 | Přečteno: 1397x | Diskuse| Společnost

Stanislav Cigánek

Celistvost čili neporušenost textu Písma sv. - část 4/4

Citace a odvolávky na Písmo sv. u starověkých autorů. - Nový zákon byl do r. 325 citován více jak 32.000 krát.

30.10.2018 v 18:19 | Karma: 10,65 | Přečteno: 225x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

Celistvost čili neporušenost textu Písma sv. - část 3/4

Žádná starověká kniha nám do dnešních dní není dochována s takovou spolehlivostí jako Nový zákon....

27.10.2018 v 19:10 | Karma: 11,14 | Přečteno: 213x | Diskuse| Kultura

Stanislav Cigánek

Celistvost čili neporušenost textu Písma sv. - část 2/4

Po starých překladech Písma svědčí o věrném dochování jeho textu i dochované rukopisy, a to nejprve ty starozákonní. Přitom je stále na paškále Septuaginta versus masoretský text.

26.10.2018 v 8:11 | Karma: 13,42 | Přečteno: 196x | Diskuse| Kultura

Stanislav Cigánek

Celistvost čili neporušenost textu Písma sv. - část 1/4

Mělo by se teď psát o naší české státnosti, ale co jiného je jejím základem než Boží slovo, jehož překladem do vlastního jazyka se naši předkové zařadili mezi kulturní evropské národy?

25.10.2018 v 17:48 | Karma: 11,75 | Přečteno: 270x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

Zlatý věk českých dějin

Letos si připomínáme sté výročí vzniku Československa (28. 10. 1918), osmdesáté výročí zrady zvané Mnichovská dohoda (30. 9. 1938), sedmdesáté výročí uzurpace vlády Komunistickou stranou (únor 1948) ...

5.10.2018 v 16:27 | Karma: 15,34 | Přečteno: 276x | Diskuse| Společnost

Stanislav Cigánek

M. Jan Hus: "Nullus dominus..."

Poslední žalobní článek (z těch vytažených z Husových spisů) se týká panování - světského i církevního - pokud je pán/držitel úřadu v těžkém hříchu. Zároveň se týká i platnosti svátostí vysluhovaných knězem v tomto stavu.

6.8.2018 v 13:44 | Karma: 8,22 | Přečteno: 302x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

Není-li v církvi papež, řídí církev Kristus sám

Další žalobní články se týkají Husových úvah o stavu církve v situaci, kdy v církvi chybí papež. Takové úvahy jsou aktuální i dnes, kdy tzv. papež František hlásá "jednotu všech náboženství".

4.8.2018 v 20:19 | Karma: 6,13 | Přečteno: 253x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

M. Jan Hus: "Kdo se vydává za papeže, ač jím není, je zlodějem a lupičem"

Hus upozornil i na potřebu rozlišit mezi papežem platně zvoleným a nehodným, a tím, který byl zvolen neplatně, ne pro procedurální defekt volby, ale proto že není ani křesťanem.

31.7.2018 v 12:22 | Karma: 7,56 | Přečteno: 227x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

M. Jan Hus: "kdo není křesťanem, nemůže být papežem, i kdyby se za něj vydával"

Hus na adresu zvrhlých nemravných papežů nešetří "lichotkami". Ve svém spisu O církvi hájí myšlenku, že odpadlík od křesťanské víry není papežem, i kdyby se za něj vydával.

30.7.2018 v 19:59 | Karma: 13,91 | Přečteno: 238x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

M. Jan Hus: "kněžstvo připravuje cestu Antikristu"

Jak aktuální jsou tato slova Jana Husa i dnes, kdy už je i všem neznabohům zcela zřejmé, že "katolická církev" po druhém vatikánském koncilu opustila své původní učení.

21.7.2018 v 8:49 | Karma: 13,35 | Přečteno: 311x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

M. Jan Hus měl velmi realistické a katolicky správné pojetí církve

Žalobní články proti Husovi z 18. 6. 1415 č. 16 až 18 ukazují Husovy odvážné ale katolicky zcela správné pohledy na církev, církevní poslušnost a disciplínu. Soudci v jeho spisech hledali zádrapky.

19.7.2018 v 19:35 | Karma: 9,83 | Přečteno: 291x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

M. Jan Hus a jeho kritika zneužívání autority v církvi i politice

Popření či ignorace Božího zákona jako nejvyšší a pro všechny platné autority vždy přináší následné zneužívání lidských autorit. Kdo neposlouchá Boha, sám se zbavuje autority, kterou mu společnost přisoudila.

16.7.2018 v 13:41 | Karma: 5,46 | Přečteno: 139x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Cigánek

Jan Hus se dopustil toho zločinu, že své vrahy nazval vrahy...

Pozor: následující text obsahuje citáty z evangelia (upozornění pro biblofoby). Hus byl zarytý biblofil a evangelijních nároků se nechtěl za žádnou cenu vzdát.

14.7.2018 v 21:33 | Karma: 12,30 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 521x
Zabývám se katolickou apologetikou, osobností M. Jana Husa a českým reformním hnutím 14/15 st. Články na tato i jiná témata uveřejňuji např. na webu pravover.cz