Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

S48t80a81n56i34s14l21a10v 90C41i28g47á36n38e20k 3113648389289

... a vtomto svém náboženském spisu Talmudu sami píší, že o jeho popravě rozhodl jejich sanhedrin. Tím se nijak neruší vina Piláta, ani Jidáše, ani Petra, ani to že to mé hříchy Ho ukřižovali. Vina velekněží má obzvláštní závažnost, ne proto, že byli semité, ale proto, že byli Bohem vyvoleni a určeni za nejvyšší představitele Boha pro celý Izrael - kněžský národ - a tím i pro celé lidstvo.

0/0
doporučit
14.3.2017 11:25

S61t45a36n50i32s65l60a77v 40C37i22g74á32n32e64k 3203678499589

Pro ty kdo mně viní z "primitivního antisemitizmu": o židech, kteří rozhodli odstranit Ježíše Krista, píši záměrně malé "ž", tedy nemluvím o národnosti, ale o představitelích židovského náboženství. Talmud je jejich náboženský spis...

0/0
doporučit
14.3.2017 11:17

M15i15r72e51k 70P37i57n29k77a75s 7322591737506

Ten obrat jsem v diskusi použil já, ale určitě nebyl mířen proti Vám.

0/0
doporučit
14.3.2017 16:25

S19t34a65n21i39s58l90a73v 35C79i72g78á66n95e25k 3713288529619

Pro pana Sobotku: Článek je součástí série z rubriky Katolická apologie. Co se týče samotné Boží existence, tu jsem v tomto seriálu přímo nedokazoval, ale vcelku dost se jí týkají předešlé díly obhajující věrohodnost Starého zákona. Tento článeček obhajuje věrohodnost Nového zákona, ano konkrétně historickou existenci Ježíše Krista.

Dějiny Izraele a církve, jak je známe z Bible a další starokřesťanské literatury jsou velmi výmluvným svědectvím o nesčetných Božích intervencích do osudů jednotlivců, národů a lidstva. Právě proto obhajoba věrohodnosti těchto zdrojů.

0/0
doporučit
14.3.2017 11:12

F15r33a23n87t92i65š22e74k 45S81o11b17o77t48k34a 1227963984970

Končím diskuzi s panem Kindlem, na hlouposti nemám čas. Po přečtení všech jeho příspěvků musím směrem k němu jen opakovat zvolání Jana Husa na hranici:

"Sancta simplicitas"!!

0/0
doporučit
14.3.2017 9:44

M37i90r66e41k 79P91i78n91k70a60s 7142161577796

Sancta simplicitas – „Svatá prostoto!“, později připisováno Janu Husovi

Myslím, že jde jen o legendu, Vy bojovníku proti pověrám ;-).

+1/0
doporučit
14.3.2017 16:45
Foto

M97i67l26o95š 45F71. 55P26e82c55h90a33r 3713941390415

Svatá prostato... ;-)

0/0
doporučit
15.3.2017 1:17

F83r27a72n30t24i69š47e91k 43S95o24b72o51t23k41a 1757533374780

Pane autore, co vaší zprávou chcete sdělit? Snad bojujete proti nevěřícím, že Ježíš Kristus nežil či nebyl ukřižován? Mesiáši, kazatelé, proroci atd. to měli v dějinách vždy těžké, zvláště když to zavánělo kritikou či dokonce vzpourou proti stávající vrchnosti (světské či náboženské, ve starověku i středověku to bylo dosti jedno). Stačí si vzpomenout jak dopadl Jan Hus. Proto různě popisovaný mučednický konec Ježíše Krista je celkem jistý, snad se bude lišit jen v detailech.

Celé toto má jen jednu velkou slabinu, a to že žádný Pán Bůh neexistuje a Ježíš Kristus proto nemohl být Bůh - syn. Je to výtvor lidského chápaní světa ve starověku, středověku - no a u některých zatvrzelých i dnes. (Oni to ti křesťané s tou svatou trojicí stejně domotali tak, že se v tom sami nevyznají). Ale budiž, ať si každý věří v co chce. My máme demokracii, sovobodu myšlení a nemusíme se bát toto napsat nahlas - na rozdíl např. od situace v jisté sousední zemi, kde římsk. kat. církev stále více utahuje otěže státu, politického systému, soudnictví, školství atd. atd. atd.

0/−5
doporučit
13.3.2017 21:51

J79i17ř26í 61K36i51n20d17l 2218497553297

Když Bůh neexistuje, tak proč kosmonauti, kteří přistáli na měsíci věřili v Boha, proč v Boha věří Grygar, lékaři, nositelé Nobelových cen, Einstein, milirada lidí, Židé. To jsou všichni hloupí, anebo je tom něco, co já a zřejmě i vy nechápeme.

+1/−1
doporučit
13.3.2017 21:57

F83r61a38n76t85i42š36e64k 38S29o34b62o49t57k82a 1747693234240

Pane Kindle, ať si věří v co chtějí. Stejně s rostoucím poznáním lidstva musí ve své víře a zejména ve věrouce couvat, opravovat, mírnit svá tvrzení atd. Za co dříve běžně ortodoxní věřící a církve kamenovali, upalovali atd. - to dneska přiznávají. Prý papež František už přiznal, že něco na teorii Velkého třesku něco bude, ale že u toho byl Bůh.

Ale jinak (to už se opakuji) ve svobodném světě je to jedno. No ostatně já jsem také věřil v Ježíška, Mikuláše s čertem, čarodějnice, vodníka, draky, víly atd.a v sedmi letech mně to přešlo, a vůbec to nikomu neberu ať si věří dodnes.....

0/−3
doporučit
13.3.2017 22:29

J78i44ř25í 59K33i67n65d45l 2788147613367

Církev nikdy nikoho neupálila. Kdo koho kamenoval upaloval, přibíjel na kříž po dobu 300 let byli Římané. Přesto po 300 letech se křesťanství stalo povoleným náboženstvím Říma. Travalo několik dalších let než se stalo hlavním náboženství Říma. Křesťanství bylo vírou pohanů. Ti jej příjímali zejména. Křesťanství dobrovolně přijali Češi, Frankové, Langobardi. Proč vědci tvrdí, že Bible popisuje velký třesk. Podle nich Bible popisuje to, co objevili vědci: došlok explozi světla a vznikl náš vesmír z vnějšku samotného našehovesmíru. Spolu s tím vznikl i prostor, hmota a čas. Byl tojediný počátek všeho. V 1. knize Mojžíšově opakovaně čteme: „Bůh řekl...“a pak „A stalo se.“ Mohl náš vesmír vzniknout jen pomocí fyzikálníchzákonů, jako gravitace, elektromagnetismu, rychlosti světla atd.? Ne, protožetyto věci ještě neexistovaly. Fyzikálním zákonům dal vzniknout až sám počátekexistence samotného vesmíru.

+2/−2
doporučit
13.3.2017 22:37
Foto

M51a86r75t39i20n 22B46r54a43u26n 2714507591829

To jste hodně přehnal. Církev nikoho neupálila?

+1/0
doporučit
13.3.2017 23:53

J63i22ř78í 67K45i47n96d34l 2758847683127

Ne ! Církev předala osobu světské moci. Té nikdy nenařizovala co má s osobou dělat.

0/−2
doporučit
14.3.2017 8:08

A15n18t30o95n57í60n 75R92a81č74i72c28k72ý 4610326680800

To bylo předání stylem: Rozhodně ho neupalujte, mrk mrk. A ne abyste náhodou použili támhle ty připravené svazky klestí, mrk mrk. A už vůbec mu nedávejte čepici určenou pro kacíře, co leží támhle na stole, mrk mrk.

+1/0
doporučit
14.3.2017 11:59

F62r71a74n98t50i14š53e66k 20S68o24b38o26t20k90a 1707173174370

Pane Kindle, vaše první věta, že "církev nikdy nikoho neupálila", svědčí o tom, do jaké skupiny věřících patříte. Jinak je hezké, že k vysvětlení celého vesmíru vám stále stačí Bible a že v ní dohledáte vše. Nevím, proč současný svět živí tolik vědců.

Ř. kat. církev se chlubí svou 2 tisíciletou historií, ale k 90 % skutků a pokynů (zejména ze středověku ale i novověku) se nechce hlásit. Většina válek, bojů o trůny a majetky, bojů o papežský stolec, dobývání Nového světa, křížové výpravy, rekatolizace a zabavování majetků po Bílé hoře, rekatolizace Španělska po vyhnání Maurů, boj proti čarodějnictví atd. atd. - bylo vedeno s požehnáním a přímo pod vedením hlavní ideologické a mocenské organizace Evropy té doby - římskokatolické církve. A bylo to hodně krvavé!!Dnes se k tomu nehlásí, nikdy se pořádně neomluvila. Jednou mě "rozesmála" (čti pobouřila) věta od kardinála Vlka, že církev přece Jana Husa neupálila, že "jej předala do rukou světské moci". Asi jakoby předsednictvo ÚV KSČ nemělo nic společného s vraždou Milady Horákové, protože ji odsoudil veřejný soudní orgán....

0/0
doporučit
14.3.2017 6:09

J33i46ř68í 21K74i66n10d87l 2488607943827

Jak je vidno o historii víte prd. Maurové, byli muslimové, kteří obsadili část Španělska. Z obyvatel Evropanů udělala občany druhé kategorie. Jejich vyhnání byl záslušný čin. Křížové výpravy na několik zastavili postup islámu do Evropy. Čardojnictví církev netrestala a králi Dánskému hrozila církev exkomunikací pokud nezastaví pronásledování čarodějnic. Byla to zejména církev, kdo protestoval proti vraždění indiánů. Papež vydal prohlášení, kdo uvedl, že i indián má duši. Pokud se některému králi se nelíbil papež nebylo v té doby nic divného vojensky vtrhnout do Vatikánu. Francouský král třeba nařídil papežké kurii přesídlit do Avignonu, aby měl papeže pod kontrolou. Papežské schizma vzniklo v důsledku toho, že světská moc mimo papežskou kurii si sama zvolila tři papeže. Podle historiků z devadesátých letech zkoumající spisy došla komise k závěru, že podle tehdejší doby byl Hus kacíř a kacířem by byl i v době komunismu. Církev neměl žádnou touhu jej předat světské moci. Dala mu možnost se odvolat. Odvolání pro něj bylo víc jak luxusní. On to odmítal a přál si zemřít a sejít se J.Kristem, který jej měl rozsoudit. Církev jej pro jeho ztrvrzelo předala světské moci. Jinak prvotním úkolem bylo církve bylo poskytovat vzdělání. Církev byla ta. která zařizovala školy, vysoké školy. Většina vědců posouvající vzdělání v Evropě byla z církevních řádů. Rovněž tak většina kráterů na měsíci nese názvy mnichů z církevních řádů, zejména Jezuitů, keří se zajímali o zkoumání vesmíru. To, co dokázala Evropa ve věci vzdělání svědčí zejména církvi, která vzdělání a bádání podporovala. Dnes se obdivujeme umění, které církev podporovala. Nejvíce majetku u nás ve své historii ztratila církev v době husitských válek a nikdy tento ukradený majetek nebyl vrácen. Ano i církev měla mnoho temných stránek, stejně tak i mnoho temných historek má historie každého národa i nás Čechů. Na druhou stranu nelze nevidět to, co udělala církev dobré a pozitivního.

0/−1
doporučit
14.3.2017 8:34

J25i38ř52í 23K22i92n13d63l 2148767383467

Ještě k té Bílé hoře. Jak jsem psal s tou neměla církev nic společného a ani po bitvě nezískala žádný majetek. Nikomu církev majetek nezabavila. Rekatolizací církev neměla nic společného. To byla věc panovníka.

0/−1
doporučit
14.3.2017 8:39

S91t61a64n65i64s80l56a64v 53C93i45g44á92n60e10k 3423498269149

Nesouhlasím, že M. Jan Hus by byl kacíř. Pane Kindle, Vaše formulace, "že podle tehdejší doby byl kacíř" nesvědčí o přílišném povědomí o katolické víře. K její podstatě patří, že je neměnná. Pokud byl Hus kacíř tehdy, musel by jím být i dnes. Jenže on jím nebyl a není. Byl viněn z remanence, kterou nikdy nehlásal. Bylo mu však nařízeno, aby se tohoto "svého bludu" zřekl a odvolal ho. Protože odvolání by znamenalo přiznat se k tomu, co neudělal a prohlásit sebe i celé české reformní hnutí za heretiky, proto šel raději na smrt. Podobně to bylo i s dalšími obviněními proti Husovi.

0/0
doporučit
14.3.2017 20:15

P16e25t84r 98O10m72e95l78k76a 6145539335

Snažím se být vždy pokud možno objektivní, proto, ač nejsem věřící v tom duchu jak vy to tady prezentuje, musím reagovat na ten váš blábol pane Sobotko. Ti "někteří zatvrzelí" jak vy píšete, představují dvě třetiny lidské populace.:-) Někdy se přání stává otcem myšlenky. A to pak ale bývá dotyčný, slušně řečeno, za hloupého ignoranta.

+1/−1
doporučit
14.3.2017 7:06

F29r23a12n44t32i67š13e40k 39S30o91b18o29t61k92a 1697233874720

Pane Omelko, bojíte se většiny a proto neříkáte nahlas, co říkám já. Polovina těch věřících v Boha musí věřit, protože jim nic jiného nezbývá, nic jiného nepoznali, neumí si nic vysvětlit a zejména by jim šlo o život. Ta druhá polovina (např. v Evropě) tu víru tak nějak cítí vlažněji, ono se to hodí i společensky. V jakého Boha asi věří mafiáni v Itálii či jinde jak to známe z jejich literatury? Kolik si myslíte že je v Polsku či na Slovensku lidí pevně věřících v existenci Boha? A u nás? - Stačilo by zavést náboženskou daň na podporu církví a rázem by byly bez 90 % věřících či návštěvníků kostelů.

0/0
doporučit
14.3.2017 9:58

P32e31t17r 61O63m91e68l12k79a 6595109705

:-) Úžasné zjištění. Bojím se většiny. Lituji lidi, kteří jsou skálopevně přesvědčení JEN o té SVÉ pravdě.:-) Nevidí si většinou na špičku nosu. Howg a ámen.

0/0
doporučit
14.3.2017 11:59

M88i36l71a40n 85K40a15n92t46o13r 2849552772170

Pane Sobotko, chybička se vloudila ve způsobu vašeho (a nejen vašeho) přemýšlení, a to, že pokud se člověk s Něčím (třeba s Bohem) nesetká či nenajde, prohlašuje, že neexistuje. Už jste Boha hledal? Pokud ano a nenašel, pak by bylo rozumnější říci: "Nenašel jsem" případně "nevím". Prohlašovat, že Bůh není, je podle mého projev hlouposti, možná podivné ujatostí bez logiky. To neplatí jenom o Bohu.

0/0
doporučit
14.3.2017 13:08

J63i75ř27í 82K43i39n44d81l 2848107223607

Ježíše Židé nezabili, protože byli v té době pod nadvládou Říma. Izrael spravoval Pilát Ponský a ten by se rozhodně neptal podrobného národa, co má udělat s osobou, která se vydává za mesiáš. Z jeho strany hrozilo, že vzbudí v Židech neklid, který povede ke vzpouře a proto jej nechal ukřižovat. V Novém zákoně je napsáno, že farizejové věřili, že Ježíš vyháněl zlé duchy ve jména knížete démonů. Ježíšovy záračné schopnosti byli v té době připisováni čarodějnictví. Stejně tak v Novém zákoně a to konkrétně u Lukáše je výraz pověšení pro ukřižování.

+5/0
doporučit
13.3.2017 20:19

R47a51d63e64k 32K79a38r59a12s 7814577306169

V tom případě nějak nechápu ten zájem Říma někoho trestat za to, že "sváděl Izrael k odpadu od víry".

0/0
doporučit
13.3.2017 20:54

J39i18ř93í 36K29i45n60d83l 2568377913847

Ježíš Kristus hlásal příchod božího království a to byla věc, která byla ze strany Říma vnímána jako věc politicky velmi nebezpečná.

0/−1
doporučit
13.3.2017 21:01

R96a26d70e35k 17K50a70r28a35s 7914627396809

Nějaký zdroj?

0/0
doporučit
13.3.2017 21:05

R79a14d26e28k 14K81a28r95a75s 7134307506559

Protože pokud vím, tak Římanům úplně stačilo, když Ježíš hlásal, že jeho království není z tohoto světa.

0/0
doporučit
13.3.2017 21:08

J65i63ř60í 76H90r24b71e79k 9354633665333

Pilát, jako představitel Římské moci na něm vinu nenalézal, v poho by ho propustil, protože mu jako nebezpečný Římu rozhodně nepřipadal, nicméně jiný, méně zasvěcený nebo toužící Piláta vyštípat by to mohl použít proti němu.

„Pryč s ním! Pryč s ním! Ukřižuj ho!“

„Mám ukřižovat vašeho krále?“ ptal se Pilát.

... na což když mu kněží pokrytecky odvětili...

„Nemáme krále kromě císaře!“

...zapůsobil zřejmě jeho pud sebezáchovy a vydal ho na smrt.

+1/0
doporučit
13.3.2017 21:35

J83i60ř84í 17K67i58n11d48l 2678107533507

To je stejná hloupost, jako by se Heidrich ptal Čechů, zda má dát popravit Fučíka, anebo někoho jiného. Tohle psali evangelisté s odstupem 30 let od smrti Ježíše. Jejich snahou bylo oddělit judaismus od křesťanství a zdůraznit, že křesťanství je nadařazené judaismu. To nemá žádnou historickou hodnotu.

0/−2
doporučit
13.3.2017 22:11

J58i93ř19í 50H41r93b94e65k 9754853105263

Tomu srovnání s Fučíkem moc nerozumím - domnívám se, že by Češi žádali spíš život odbojářského Fučíka, než nějakého obyčejného zločince.

Ohledně „historické hodnoty“... 30 let od událostí, to je HODNĚ slušnej historickej pramen... viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Historick%C3%BD_Je%C5%BE%C3%AD%C5%A1#Hodnov.C4.9Brnost_pramen.C5.AF

a o nadřazenost judaismu jim rozhodně nešlo - křesťanství se chápalo jako pokračování „židovské víry“

Neříkám nic než to, co předpověděli proroci i Mojžíš:že Mesiáš má trpět, jako první vstát z mrtvých a zvěstovat světlo tomuto lidu i pohanům.“ Sk 26/22

a spíš byl problém pochopit, že by se to mělo běžně vztahovat i na „pohany“...

Apoštolové a ostatní bratři v Judsku se doslechli, že i pohané přijali Boží slovo.Když Petr dorazil do Jeruzaléma, obřezaní věřící mu vytýkali:„Šel jsi k neobřezancům a jedl jsi s nimi!“ Sk 11/1

0/0
doporučit
14.3.2017 0:45

M26i21r49e67k 97P91i14n50k27a48s 7432551777436

Řím na Ježíše "dlabal", pro něj byli nebezpeční militantní zéloti. Vadil velekněžím a zákoníkům ( J 12,19 ). Výrok o jeruzalémském chrámu : "zbořte tento chrám a ve 3 dnech vybuduji nový" ohrožoval celé jejich chápání víry. Proto Ježíše sami vydali Pilátovi, Ten se dokonce popravě pokusil zabránit, ale nakonec si rezignovaně umyl ruce.

Ovšem připsat popravu na vrub Židům je projev primitivního antisemitismu a nepochopení Boží milosti. Jistý malíř ( snad Rubens ) v davu přihlížejících ukřižování nakreslí sám sebe. "Mé jsou to hříchy, to já zavinil, že Beránek tichý na kříži trestán byl." zní v evangelické písni.

0/−1
doporučit
13.3.2017 21:22

J31i45ř15í 96K54i93n89d84l 2698417143407

Proč jej ted římští žoldnéři zatki Getsemanských zahradách, když na něj podle vás dlabali

0/−1
doporučit
13.3.2017 22:16

J92i35ř55í 73H97r60b67e84k 9504463615793

Římané s jeho zatčením v Getsemane neměli nic společného - to byla aktivita kněží a starších lidu...

Ještě to ani nedořekl, když vtom přišel Jidáš, jeden z Dvanácti, a s ním veliký zástup s meči a holemi, poslaný od vrchních kněží a starších lidu.Jeho zrádce si s nimi domluvil znamení: „Je to ten, kterého políbím. Toho se chopte.“

Před Římany ho přitáhli později, až když ho sami vyslechli...

Ráno se všichni vrchní kněží a starší lidu usnesli, že Ježíš musí zemřít. Spoutali ho, odvedli a vydali ho římskému prokurátoru Pilátovi.

+2/0
doporučit
14.3.2017 0:07

J68i17ř49í 10K41i55n74d94l 2628597723307

To, co uvádíte je z evangelií a ta nemají s historií nic společného. To je stejné, jako kdyby jste přečetl pohádku o Karkulce a věřil, že vlk žere babičky. Jinak " Římští vojáci, kněží a Jidáš Ježíše obstoupili. Jako by se styděli za svoji slabost a báli se, že jim unikne. Spasitel se jich znovu zeptal: „Koho hledáte?" Mohli se již přesvědčit, že ten, kdo před nimi stojí, je Boží Syn, ale ne­chtěli. Na otázku: „Koho hledáte?" zno­vu odpověděli: „Ježíše Nazaretského." Spasitel k nim promluvil: „Řekl jsem vám, že jsem to já. Hledáte-li mne, ne­chte ostatní odejít," a ukázal na učed­níky (J 18,7.8). Věděl, jak slabá je jejich víra, a chtěl je ochránit před pokuše­ním a zkouškou. Byl připraven oběto­vat za ně svůj život."

0/−2
doporučit
14.3.2017 8:46



BLOGER ROKU 2016

Petice

Hlasujte, kdo má být blogerem roku, a vyhrajte!

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.