Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Svatá ≠ plná světců.

Svatá ≠ dokonalá.

Bible nezná světce. Zná svatost, tedy oddělenost pro Hospodina. Je-li předmět svatý, znamená to pouze to, že má sloužit Bohu, bohoslužbě.(*)

Katolická ≠ název té pravé. Je to z latiny – všeobecná, tzn. pro všechny.

Církev je jen jedna – ano, ale neklaďte rovnítko mezi Církev a denominaci. Ani ta prvotní, „vysněná“ církev nebyla jednotná. Pokud „věřím jednu všeobecnou, apoštolskou církev“, pak je to „církev neviditelná“ – ti vyvolení mezi povolanými, ta pšenice mezi koukolem – křesťané (= Kristovci) ze všech „jednot“ (místních sborů, farností...), které si Pán vezme k sobě.

----------------------

*) např. Ex 3,5: „Nepřibližuj se sem! Zuj si opánky, neboť místo, na kterém stojíš, je půda svatá“ – ta půda jistě nebyla světcem. Podobně Exodus 20,8: „Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Nebo Exodus 8,22: Uděláš pro svého bratra Árona svaté roucho k slávě a ozdobě.

Ve stejném smyslu adresuje Pavel své epištoly „svatým“ – v ekumenickém překladu pod čarou – tedy nikoli světcům, nýbrž těm, kteří patří Bohu.

1 0
možnosti
SC

Ve starém i novém zákoně se věřící nazývali svatými. Viz např. Flp 1,1 a mnoho jiných citátů.

0 0
možnosti
Foto

Podle níže napsaného příspěvku pana Lisovského jste objevil otvor. Musíme váš objev číst?

1 0
možnosti
AL

jojo, o teologii se cítí povolán mluvit každý, kdo objevil vzadu dírku:-)

3 0
možnosti
SC

Jestli vy máte problém se svou orientací, tak si ho prosím řešte na jiném blogu.

0 1
možnosti
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 521x
Zabývám se katolickou apologetikou, osobností M. Jana Husa a českým reformním hnutím 14/15 st. Články na tato i jiná témata uveřejňuji např. na webu pravover.cz